Ei voisi kiinnostaa tänäänkään siivous ynnä muut asiat. En voisí olla yhtään vähempää motivoitunut tähän elämääni tällähetkellä. Tarvii tehdä jotain, mutta mitä. Jos ottaisin äkkilähdön etelään ihan vaan yksinäni niin voisin saada ainakin vähän ajatuksiani kokoon ja miten toimisin jatkon suhteen. Ei se ole enää miehelle ja lapsillekkaan hauskaa kun yksi kiukuttelee kokoajan eikä hoida osuuttaan perheen eteen. Ehkä olen uhrautunut liikaa ja ajatellut toisia ja unohtanut itseni kokonaan. Taidan tarvita irtiottoa tästä elämästä ei täällä maalla niin helppoa ole päivät pitkä lapsien kanssa kotona mies töissä ei ketään aikuista niin lähellä, että voisi keskustella asioista. Mieskin n pitkään sanonut, että mun pitää päättää mitä haluan. En kuitenkaan halua mitään lopullista eroa, koska rakastan miestäni ja lapsiani yli kaiken.

Palaan töihin elokuussa vanhempain vapaan lopun jälkeen en tiedä kuitenkaan miten jaksan, olen kuullut työkavereiltani, että siellä on tapahtunut todella suuria mullistuksia lomani aikana. Sanoivat, että en pidä niistä muutoksista yhtään, mitä siellä on tapahtunut. Olen käynyt työpaikallani kerran näyttämässä lapsiani äitiyslomani jälkeen silloin en kuitenkaan huomannut mitään erillaista, mutta miten sitä muka tunnissa voisikaan havaita. Sen tiedän, että työpaikan henkilöstön vaihtuvuus on ollut nyt aika ripeätahtista, ainakin mitä työpaikkahakuilmoituksia olen lehdistä seurannut. Niin sen perusteella voin sanoa näin vielä toistaiseksi ulkopuolisena, että työolot on voineet heikentyä aika rajusti. Meillä oli hyvä ilmapiiri töissä silloinkun menin sinne suoraan koulunpenkiltä.