Tämä ei ole unta vaan kuuluu yhdeksi kysymykseksi unistani. Mulla on oikeasti isosisko ja pikku veli, mistä johtuu, että unissani jos esiintyvät sisko on aina saman ikäinen kuin oikeasti ja veljeni on lapsi vaikka aikuinen mies onkin jo.

Nyt olen muutamana yönä ratkonut rikoksia unissani ja veljeni oli toisessa unessani apunani ja noin 10 vuotias iältään itse olin saman ikäinen kuin nytten, mutta asuimme lapsuuden kodissamme ja samassa huoneessakin vielä missä olemme siellä asunneet. Se huone oli kotimme yläkerrassa ja meidän huoneessa oli kerrossänky niinkuin oli silloinkin kun olimme pieniä. Mulla ja veljelläni oli oikeastikin sama huone pitkään, siskomme joka on mua parivuotta vanhempi ja veljeämme 4 vuotta asui omassa huoneessaan. Sitten vasta kun menin kouluun sain oman huoneen koska vanhempamme laajensi taloamme silloin. No nämä asiat eivät mitenkään liity uneeni.

Näissä unissa joissa ratkon rikoksi olen myös toiminut unen kertojana aivan omituisia juttuja en tajua ollenkaan mistä ne johtuu. Mieheni sanoo, että saatan pulista untani ääneenkin nukkuessani, tosi mukava juttu häiritä toisia. Mistä se johtuu vaikka olen ollut pitkään äitiyslomalla nään unta myös työkavereista, en ainakaan tietoisesti ajattele niitä valveilla ollessani. Enkä tiedä ketä siellä on enää töissä olen kuullut, että meillä on vaihtuneet ihmiset töissä tiuhaan tahtiin.

Väsymykseni voi johtua siitä, että jos puhun unissani en kuitenkaan nuku sitten kunnolla tai en tiedä en ole ikinä sillälailla perehtynyt unien maailmaan. Sen tiedän, että uniin voi tulla tapahtumia päivän tapahtumista, mutta vähän erillailla kuin ne on päivällä tapahtuneet, mutta en ole huomannut itselleni käyvän näin. En ole ratkonut mitään rikoksia koskaa päiväsaikaan, enkä ole lukenut ihan lähiaikoina mitään rikosromaania saati sitten katsellut televisiosta. Perheenäitinä ei paljoa ehdi televisioo katsella, mutta kun illalla ja sittenkin on niin väsynyt, että menee sänkyyn kuuntelee radiosta uutiset ja sitten on jo aivan omissa unimaailmoissaan.

Eikä unissani ole kuitenkaan esiintynyt siittä Torey haydenin Häkkipojastakaan mitään mitä muistaisin aamulla, yleensä unethan ovat alitajuntaa. Olisi kiva tietää enemmän kun nämä asiat kuitenkin askarruttaa aikaslailla. Enkä muuten ainakaan tietoisesti ole miettinyt meidän lapsuudenkotia vaikka siellä tulee aikasusein käytyä kuten miehenikin lapsuuden kodissa. Joskus unissani saattaa olla asioita ohjelmista joita olen katsellut lähiaikoina, mutta ei kuitenkaan kovin usein.